2012. február 16., csütörtök

Sült csirkeszárny szőlős salátával

Kira 21 salátájától fellelkesülve készítettem egy nagyon hasonló ételt. Nagyon különleges lett és a látványa sem utolsó. Vacsorának kiváló volt. :) Friss fűszerekkel még finomabb lett volna, de így is nagyon finom volt.

Hozzávalók:

A szárnyakhoz:
6-8 csirkeszárny
1 kk  rozmaring
1kk majoranna
1kk őrölt fekete bors
1kk Cayenne bors
fél dl száraz vörösbor
olíva olaj


A salátához:
valamilyen leveles saláta vagy vegyes saláta
2 szem paradicsom
1 nagy fürt vörös szőlő
1 nagy fürt fehér szőlő
olíva olaj
3 ek fehérbor ecet
2 ek szója szósz
1 citrom leve
kevés víz


Elkészítése:

A szárnyakat megtisztítottam,majd lesóztam és állni hagytam fél órát. A fűszereket és az olíva olajat összekevertem és bedörzsöltem az öntettel a szárnyakat. Egy hőálló tálba halmoztam őket, és egy kevés vörösbort öntöttem alájuk, majd 190°C-on légkeveréssel aranybarnára sütöttem.

A saláta hozzávalóit megmostam, a vörös szőlő szemeket félbe vágtam és kimagoztam, mert gigantikus magok voltak benne, a fehér szőlőket csak szimplán félbe vagdostam.
A paradicsomokat felszeleteltem és az összes alapanyagot egy tálba összekevertem.
Elkészítettem a saláta öntetet egy külön edénykébe szója szószból, olíva olajból, fehérbor ecetből, citromléből, 2 csipet sóból, jól összekevertem. Tálalás előtt a salátát nyakon öntöttem. :)

Sült csirkeszárny szőlős salátával



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése