2013. március 13., szerda

Orja leves

Visszakanyarodva a disznóölés témához kicsit, még van egy leves elmaradásom.
A Sertésnek nyaktól farig kivágott hátgerince húsostul az orja.
A leves titka, hogy nagyon lassan, sokáig kell főzni, hogy szépen gyöngyöző aranysárga levest kapjunk. A főzés időtartamát tekintve 3 órát javasolnék legalább. Zamatát a sertés gerincében található velő adja többek között.

Orja leves cérna metélttel és zöldségekkel



A recept sok főre szól. :)

Hozzávalók:

2,5 kg orja darabolva (sertés gerinc)
1/2 kg sárgarépa
30 dkg petrezselyem gyökér
2 fej karalábé
1 egész zeller (4 részbe vágva)
2 nagy fej hagyma
1 fej fokhagyma
2 TV paprika (vagy lecsópaprika)
20-25 szem egész bors


Elkészítése:

Tíz literes fazékban 6 liter vízbe egyszerre tettem fel az összes hozzávalót. Nagy lángon felforraltam és a habját leszedtem. Takarékon kb. 3 órát főztem, míg minden meg nem puhult benne, majd a fazék alatt lekapcsoltam a tüzet, és levesszűrőn leszűrtem. Újra felforralva cérnametéltet főztem bele. Az orjacsontokat és a főtt zöldségeket vele együtt tálaltam és ecetes tormát, kenyeret  kínáltam melléjük.

Orja leves

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése