2013. május 28., kedd

Kakaós csiga

Imádom a kakaós csigát, még sosem csináltam ezért a facebookon kértem receptet, hátha esetleg valaki tud valami csodareceptet. Jöttek is a receptek se szeri se száma...Így hát alaposan végig gondolva erre esett a választásom, mert nagyon megtetszett a kép alapján...Ízre isteni, viszont kicsit vékonyra nyújthattam a tésztát, mert elég ropogósak lettek.


Kakaós csiga


Hozzávalók:

Tészta:

40 dkg finomliszt
10 dkg rétesliszt
1 ek. vaj
1 tojás
2 ek. cukor
3 dl langyos tej
csipet só
1 zacsi szárított élesztő

Töltelék:

10 dkg olvasztott vaj
3 ek. porcukor
3 ek. kakaópor (nem instant hanem rendes fekete)

+ 25 perc sütés után a tetejére:
2 dl tej
2 zacsi vaníliás cukor

Elkészítés:

A tejet mikróba meglangyosítom, ez idő alatt a liszteket deszkára mérem és hozzákeverem a többi száraz összetevőt. A lisztes keverék közepébe krátert készítek és beleütök egy tojást, valamint belerakom a vajat. A középső részhez tejet öntök és fokozatosan hozzákeverem a lisztet a tej adagolása mellett. Ha a tej elfogy, vagy nehézkes kanállal keverni elkezdem kézzel dagasztani.
Egy ideje így készítem a kelt tésztát, úgy vettem észre, hogy a szárított élesztőnek szüksége van egy ilyen "taknyos" fázisra.
A tésztát meleg helyre teszem és egy óra alatt a duplájára kelesztem. Ha megkelt átgyúrom még egyszer, ketté vágom és a felét kinyújtom fél cm vastagra, megkenem olvasztott vajjal, kakaóport és porcukrot szitálok rá. Feltekerem, 2 cm-es darabokra vágom és sütőpapírral bélelt tepsibe teszem őket kellő távolságra egymástól. 15 percet pihentetem szobahőmérsékleten, majd beteszem a még hideg sütőbe és 200°C-on kb. 25 percig sütöm. Ekkor kiveszem és mindegyik csiga tetejére 1 ek. langyos vaníliás tejet csorgatok, és visszateszem a sütőbe 8 percre.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése