2013. május 30., csütörtök

Kert mustra

Az időjárás miatt a szulákok meglehetősen terjedésnek indultak, de mivel folyamatosan esik az eső és hideg van, ezért jelenleg nem tudok túl sok mindent tenni ez ellen. Remélhetőleg hamarosan alább hagy a csapadék és végre kisüt a nap.

A cukkinit és a spárgatököt 3X vetettem újra idén így már nem is tudom valójában hol mi kelt ki. Remélhetőleg mindkettőből lesz. Ha ez nem lenne elég mindegyik tökféle rágott sziklevelekkel jött a világra, gyanítom valaki odalent kóstolta elő őket.





Az ananászom november óta így néz ki, ez biztató ahhoz képest, hogy két egyed már a komposztban végezte, mert teljesen elszáradt. Remélhetőleg nemsokára elkezd oldal irányban hajtani és azzal már tudok kezdeni valamit. Jelenleg középen kezdett bújni, hát ez is valami, viszont ez a lehűlés ennek sem tett jót.

Ananász
A következő képen egy koriander látható. A koriander magot előszeretettel használom savanyúság eltevéshez, szeretem az ízét. Viszont ez a növény nem nekem való. Sok főzőműsorban látom, hogy csokorszámra használják. Ha esetleg valakinek nincs otthon koriander zöldje, elárulom, hogy 1 csokor koriander zöldet nyugodtan helyettesíthetünk 3 szem ijedt büdös pannával, ugyanis a növénynek poloska szaga van nem kicsit. Minden esetre még szoktatom magam hozzá hátha megkedvelem. Régebben az olíva bogyóról és a rukkoláról is azt gondoltam, hogy sosem fogom megszeretni.

Koriander
A rebarbara végre jól érzi magát, előrelépés, a múlt évhez képest, mert ősszel akkora volt, mint tavasszal amikor megvettem. Minden esetre pite valószínűleg csak ősszel lesz belőle.

Rebarbara
Rebarbara
A cékláim szép leveleket növesztettek.


Cékla

A csili már lelkesen nő. Január végén vetettem, sokáig az ablakban voltak csoportosan, majd kettesével kipalántázva tejfölös dobozokban. Április közepén kikerültek a fólia sátorba. Nem rég ültettem ki őket, mondanom sem kell eléggé besárgultak a leveleik, nem kedvelik a 20°C alatti hőmérsékletet.

Csili
A kakukkfű a fejünkre nőtt és virágzik mindenhol. Ősszel az utolsó fűnyesedékkel leterítettem, így szépen átvészelte a telet, most pedig nagyszerűen érzi magát. Ősszel a sziklakertbe is ültetni fogok belőle.

Kakukkfű

A kínai hosszú bab is jól érzi magát, lassan felkötjük had fusson.

Kínai hosszú bab
A paradicsomok is februári vetésűek és hasonlóan kezdődött az életük, mint a paprikáknak. Mostanra már kicsi paradicsomok is nőttek, viszont érdekes, hogy a fekete paradicsomon, és nem a manón (korai).

Fekete paradicsom

Fekete paradicsom
Fekete paradicsom
Ezt a dinnye palántát a piacon vettem, próba üzemben van, nem fűzök hozzá túl nagy reményeket, de kipróbálom. Szépen virágzik, de ez a hideg őt is megviselte.

Dinnye
A múlt évben vetett új-zélandi spenót elszórta magvait és felütötte fejét a tökök közt. Tájékoztattam, hogy idei társai máshova kerültek, ezért amint learatható távoznia kell.

Új-zélandi spenót
A dáliák méhecske csalogatóként kerültek a kertbe. Két darabot a piacon, egyet pedig a Lidl-ben vettem. Szépen virágoznak, bár méhecskét így sem nagyon látok.

Dália
Sóskát vetettem ugyan, de nem kelt ki. Azóta már elvetettem még egyszer, de az sem jelentkezik. Ezt a példányt a kajszi fa alatt találtam és ctrl+x, ctrl+v -vel átmenekítettem a kertbe.

Sóska
Egy rakat sütőtököt vetetem, ez az egy bújt ki.

Sütőtök
Miután a világot felkutattam steviáért, egy pesti kiruccanás alkalmával a madaras teszkóba sikerült 8 kis palántát vásárolnom 350 Ft-ért. Szerintem elég jó beszerzés volt ahhoz képest, hogy 10 szem mag is ennyibe kerül és jó ha a magokból 1 kikel.

Stevia
Az eper. Hát ezzel jövőre kell valamit kezdeni. A tövek öregek,és rossz helyen vannak. Valószínű át fognak települni magas ágyásba egy kis vérfrissítés után, csak a helyüket még nem találtam ki.

Eper
Ez a pici valami egy tüske nélküli szeder, amit ősszel ültettem. Megeredt mint az látható, csak tőben letörött a szára, de szerencsére elkezdett hajtani lelkesen. Remélhetőleg őszre összehoz valamit.

Tüske nélküli szeder
Ribizli bokrom is van egy pár, szintén őszi ültetés és szintén megeredtek, viszont némelyik szára nagyon szét áll, de még nem tudom, hogy összekötözni vagy tőből elvágni lenne célravezetőbb.

Ribizli
A cseresznyénk idén meglehetősen belehúzott, a múlt évi 3 szemhez képest egészen bő termésünk lett. Szerencsére nem kukacos mert időben permeteztem, viszont most elkezdett tetvesedni. Megbeszéltem vele, hogy kitart addig amíg leszedjük a termést és utána orvosolom a problémáját. Már egy magzó szerkezetet is vásároltam, remélem beválik.

Cseresznye
A gesztenye fa virágozni készül, reméljük a múlt évi 4 szemnél idén több várható.

Gesztenye
A körte amiről még nem derült ki milyen fajta idén is hoz termést.A moniliát sikeresen leküzdöttük.

Körte
A szilvafán is ígéretes a termés. Sok a sziámi szilva, és szerencsére tetű mentes. Múlt évben ilyenkor olyan tetves volt, hogy a fa alatt hullott az "áldás".

Szilva

A kajszi is tele van gyümölcsökkel. Tegnap már támogatni próbáltuk, mert a sok gyümölcs alatt nagyon meghajlottak az ágak.

Kajszi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése