2013. június 7., péntek

Cseresznye csatni

Idén végre megkóstolhattuk a cseresznyénket, mert rogyásig van a fa gyümölccsel. Múlt télen költöztünk ide és tavasszal a fán 3 szem cseresznye termett, mivel az áprilisi fagy elvitte az összes termést. A cseresznyénk nem az a túl korai, de nem is a rendes időben érő fajta. Szép nagy szemű, egészen feketére érő típus, kicsi maggal. Elérkezettnek láttam az időt, hogy kipróbáljam magam a csatni készítésben. A csili ízlés szerint adagolható, vagy akár el is hagyható.

Cseresznye csatni



Hozzávalók:

1 kisebb lilahagyma
1 kk. só
bors
2 kis lestyán levél
1 kis karika gyömbér egészben vagy reszelve
1 kk. cukor
1 tk. csili pehely
1 kg magozott cseresznye
1 ek. olíva olaj

Tartósításhoz: 3 kicsi dunsztos üveg, 1 tk. Na-benzoát, 1 dl forró víz

Elkészítése:

A hagymát apró kockákra vágtam és pirítani kezdtem 1 ek. olíva olajban. Az üvegesre pirítást követően hozzáadtam a cseresznyét, majd a többi hozzávalót is és fedő alatt párolni kezdtem. Amikor a cseresznyék kezdtek szétesni, egy főzőkanál segítségével kicsit darabolni kezdtem, majd fedő nélkül főztem tovább. A csatni kb. 20 perc után elfőtte a levét és lekvár szerűvé sűrűsödött, ekkor lezártam a gázt és előkészítettem a dunsztosüvegeket (valamint kihalásztam a gyömbér karikát): Mosogatószeres vízben alaposan elmostam  és elöblítettem őket. Forró vízben feloldottam 1 tk. Na-benzoátot és a dunsztos üvegeket alaposan átöblítettem kupakkal együtt. Ezt követően a forró csatnit az üvegekbe töltöttem és száraz dunsztba helyeztem. A csatni evésnek nem előfeltétele a vad hús, másnap sült oldalassal ettük, de csirkéhez és más állatokhoz is ajánlom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése