2013. augusztus 5., hétfő

Sárgabarack lekvár

Szerintem ezt mindenki imádja...Nem turmixoltam össze, szeretem ha kicsit darabos. Hat üveg lett, ebből kettőt a karácsonyi zserbóhoz tartogatok.

Sárgabarack lekvár


Hozzávalók:

5 kg kajszi (hámozottan, magzottan)
2 kg cukor
2 tk. Na-benzoát
1 ek. citromsav

Elkészítés:

Vizet forralok egy lábosba és a barackokat kiválogatom. Érett, de kemény barackokat választok, zöldek, ütődöttek vagy hibásak semmiképp se kerüljenek a lekvárba, mert megromolhat tőle az egész.

A forrásban lévő vizet ráöntöm a barackokra, és hagyom őket állni 5 percig majd leöntöm és elkezdem a héjuktól és a magtól megszabadítani őket. Nekem 5,1 kg barackom lett.

Ha végeztem a pucolással felteszem őket egy nagy zománcozott edénybe és közepes lángon elkezdem melegíteni. Amikor felforr takarékra teszem, hozzáadom a citromsavat és onnantól számítva folyamatos kevergetés mellett fél órát főzöm.

Közben elmosom a dunsztos üvegeket és a kupakokat, átöblítem őket ecetes vízzel majd egy bögrébe vizet forralok és 1 tk. na-benzoátot oldok fel. Ezzel a forró oldattal is átöblítem az üvegeket és a kupakokat, majd fejre állítva papírtörlőn hagyom őket megszáradni. Ha az oldat kihűlne megmelegítem mikróba.

Fél óra elteltével a lekvárhoz hozzáadom a 2 kg. cukrot és további kevergetés mellett ismét főzöm fél órát. Az utolsó 5 percben hozzáadok 1 tk. Na-benzoátot a lekvárhoz, elkeverem és elkezdem betölteni az üvegekbe. Száraz dunszt gyanánt egy nagyon régi hűtőtáskát használok, ami nagyon jól szigetel.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése