2013. szeptember 29., vasárnap

Gazdagon töltött háromszögek


Gazdag háromszögek néven is ismeretes.

Gazdag háromszögek


Hozzávalók:


Tésztához:
  • 80 dkg liszt
  • 2 csomag szárított élesztő
  • 1 evőkanál cukor
  • 5 dl meleg tej
  • 2 csapott evőkanál só
  • 2 dl étolaj
Töltelékhez:
  • sonka kockára vágva
  • 2 db lilahagyma
  • 1 db kukorica konzerv
  • reszelt trapista sajt ízlés szerint (kb 10-15 dkg)
  • 2 fokhagymagerezd
  • tejföl
Tetejére:
  • 2 evőkanál tejföl
  • 1 tojás
  • kömény mag
Elkészítés:

A tészta száraz összetevőit összekevertem (liszt, élesztők, cukor, só) és egy vulkánt formáztam. J
A kráterbe öntöttem az olajat és adagolni kezdtem a meleg tejet, közben folyamatosan kevertem a szélén a lisztet a közepe felé egy kanál segítségével. Ha már nehézkessé vált a keverés áttértem a tészta dagasztására. A tésztát szép homogénre gyúrtam, egy konyharuhával letakartam és egy órát kelesztettem. Közben előkészítettem a tölteléket: a tejfölbe zúztam a két fokhagyma gerezdet, a sajtot lereszeltem, a kukoricát átmostam és lecsepegtettem, a lila hagymákat kicsi kockákra vágtam, a sonkát szintén felkockáztam.

Ha megkelt átgyúrtam újra a tésztát és 2 részre osztottam. Az első tésztát kinyújtottam szép vékonyra, megkentem fokhagymás tejföllel, megszórtam minden jóval és szépen feltekertem. A feltekert tésztát háromszögekben felvágtam, sütőpapírral kibélelt tepsibe pakoltam, megkentem a háromszögek tetejét tejfölös tojással és megszórtam őket kömény maggal. 200°C os sütőben 20 perc alatt légkeveréssel megsültek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése