2013. október 5., szombat

Rebarbarás pite

Egyszer vásároltam rebarbara magot a Vaterán, de nem kelt ki. Aztán vettem két palántát múlt év tavaszán a piacon. 1 évig szenvedtek, semmire sem mentek azt gondoltam, hogy ki is pusztultak, de aztán tavasszal láttam hogy hajtani kezdtek. Gyorsan átültettem őket az addig megszokott helyükről és lám szépen elkezdtek hatalmas leveleket hozni. Valószínű 1 év kellett nekik, hogy megszokják a kertem földjét.
Rebarbarás pite

Linzer tésztával a legegyszerűbb pitét készíteni. Minden pitémet eddig ezzel csináltam. Most rebarbarás készült, mivel a rebarbarák szára elkezdett száradni - gondolom a hűvösebb időjárás miatt - gyorsan betakarítottam a növény szárait. A szárakat kitörtem, nem vágtam, állítólag ez jobb mint a vágás.

Hozzávalók:

Tészta:
15 dkg finom liszt
10 dkg sütő margarin
4dkg cukor
1 kk szódabikarbóna
1 tojás sárgája
1 zacsi vaníliás cukor
 1 kk tejföl
fél citrom leve és héja

Töltelék:
2 ek. cukor
fél citrom leve
1 kk őrölt fahéj
1 dl víz
Rebarbara szár (kb. 10 vastagabb)

Elkészítése:

A töltelék hozzávalóit egy lábosba összeforraltam addig amíg a víz elpárolgott és egy lekvár állagú masszát kaptam. A tészta hűtő hideg hozzávalóit és a száraz anyagokat összegyúrtam, folpack-ba csomagoltam és betettem a hűtőbe pihenni fél órára. Fél óra elteltével a tésztát elővettem, két nagyobb és 1 kisebb részre vágtam. A két nagyobból megformáztam a tortaforma alját és oldalát, a kisebből a tészta rácsos tetejét alakítottam ki derelyevágóval. A sütőformába helyeztem a tészta alsó és oldalsó tartozékait, jól egymáshoz nyomkodva, majd beleöntöttem a rebarbarás szószt. Ezt követően a tetejére pakoltam a rácsokat. 200 °C-os előmelegített sütőben 30-40 perc alatt megsült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése