2013. október 16., szerda

Szilvás pite

Szilvás pite készült...Sok szilvával, kevés tésztával. :)

Szilvás pite



Hozzávalók:

Tészta:
15 dkg finom liszt
10 dkg sütő margarin
4dkg cukor
1 kk szódabikarbóna
1 tojás sárgája
1 zacsi vaníliás cukor
1 kk tejföl
fél citrom leve és héja

Töltelék:
2 ek. cukor
fél citrom leve
1 kk őrölt fahéj

40 dkg szilva

Elkészítése:

A szilvákat lecukroztam, megszórtam fahéjjal és adtam hozzá egy fél citrom levét is.

A tészta hűtő hideg hozzávalóit és a száraz összetevőket összegyúrtam, folpack-ba csomagoltam és betettem a hűtőbe pihenni fél órára. Fél óra elteltével a tésztát elővettem, két nagyobb és 1 kisebb részre vágtam. A két nagyobból megformáztam a tortaforma alját és oldalát, a kisebből a tészta rácsos tetejét alakítottam ki derelyevágóval. A sütőformába helyeztem a tészta alsó és oldalsó tartozékait, jól egymáshoz nyomkodva, majd beleöntöttem a szilvát. Ezt követően a tetejére pakoltam a rácsokat. 200 °C-os előmelegített sütőben 30-40 perc alatt megsült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése