2014. január 4., szombat

Disznótoros hájas pogácsa

Kaptam egy könyvet névnapomra "Disznótorok ízei a hagyományoktól az újdonságokig" címmel, ebből a könyvből származik a recept némileg átalakítva.

Hájas pogácsa

Hozzávalók:

80 dkg finomliszt
20 dkg rétesliszt
60 dkg darált háj
2 ek. 20%-os ecet
3 ek. só
1 ek. cukor
1 friss élesztő (vagy 2 csomag szárított)
5 dl tej

Tetejére:

1 tojás
reszelt sajt

Elkészítés:

Az élesztõt felfuttatam langyos tejben, a száraz összetevöket elkevertetem egymással majd a felfuttatott élesztös tejjel és a további hozzávalókkal. Homogénre dolgoztam a tésztát, majd meleg helyen kelesztettem 1,5 órát. Kiszaggatást követöen sütöpapírral kibélelt tepsibe szedtem a pogikat és a tetejüket megkentem tojással, majd megszórtam sajttal. 200 C fokos sütöben 15 perc alatt aranybarnára sültek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése