2013. február 21., csütörtök

Sült fokhagymás sertésmáj

Nincs saját képem hozzá, de a receptet mégis van képem feltenni :). Sajnos a google-n sem találtam vállalható képet a májhoz, egy másikat viszont igen :D.


Először is leszögezném, hogy a májat NEM sózzuk meg sütés előtt, mert megkeményedik.
 

Hozzávalók:

Sertés máj
Liszt
Fokhagyma

Fekete őrölt bors

Elkészítése:

A májat jól megmostam, majd vékony (szeletekre vagy) csíkokra vágtam. A szeleteket egyenként meghempergettem lisztben, majd forró olajban kisütöttem.
Úgy tudjuk megnézni jó-e, hogy egy májba belevágunk, villával széthúzzuk, ha a közepe már nem rózsaszínes, akkor már jó. Amikor megsült kiszedtem őket papírszalvétára és megsóztam, borsoztam, fokhagymát nyomtam a tetejükre. Friss kenyérrel fogyasztottuk, de petrezselymes krumplival is isteni.
1 coca májából nálunk 15 ember jól lakott(és még maradt is), ezt csak azért osztanám meg, mert nagy dilemmát okozott, hogy legyen-e más is reggelire vagy elég lesz a máj. Végül elég lett. :) Persze azzal is számolni kell, hogy nem mindenki szereti a májat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése