2014. március 24., hétfő

Töki pompos


Töki pompos



Hozzávalók:

Tészta:

3 szem közepes főtt burgonya
1-2 dl meleg víz
1 ek. só
3 ek. olíva olaj
20 dkg rétes liszt
30 dkg finom liszt
1 tk. cukor
fél dl tej
2 dkg élesztő
4 ek. kefír

Feltét:

Hagyományos módon:
szalonna
lila hagyma
fokhagymás tejföl
füstölt kolbász

Elkészítése:

Először is 3 szem jól megmosott burgonyát feltettem héjastól kevés vízbe főni. Amint megfőtt a héjakat eltávolítottam és egy villával összetörtem a krumplit, majd  hagytam egy kicsit hűlni, közben az élesztőt felfuttattam kevés meleg tejben. Ezt követően a tésztát összeállítottam a többi összetevő hozzáadásával és egy, másfél órán át kelesztettem. Amint megkelt ketté választottam és mindkét részt alaposan átgyúrtam, majd kinyújtottam sütőtepsi méretűre. A tepsit kibéleltem sütőpapírral és a tésztát bele egyengettem, majd megszórtam feltéttel, 200 C-os sütőben kb. 30 perc alatt aranybarnára sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése