2012. augusztus 31., péntek

Grillezet tarja

A Grillezés legalább olyan jó móka, mint a raclette. Kint a szabadban este, izzó parázs mellett, jó bor és jó barátok társaságában beszélgetve készülnek a legfinomabb falatok. Tarját és cukkinit grilleztünk a házilag készített grillünkön. Természetesen a tarja pác is házi volt. A cukkini fűszerezését nem vittem túlzásba, csak sót és borsot látott.
A tarjával azért volt egy kis incidens, mert első körben a hentes tarja helyett karajt adott (persze ezt csak itthon vettük észre), ami elég száraz grillezéshez ezért az a fagyasztóba került, majd készül belőle valami töltött husi vagy hasonló. Második körben azért sikerült beszerezni egy másfél kiló tarját, amelyet kicsontozás után bepácoltam és pihent kb. 4 órát a hűtőben.

A pácot nem bonyolítottam túl, mert néha a kevesebb több. Pácolás előtt külön lesóztam minden egyes szeletet, ezért a pácba már nem kellett só.

Hozzávalók:

1 csokor petrezselyem zöld
mustár
Cayenne bors
egy kevés friss kakukkfű
bors
olíva olaj

Elkészítés:

A húst megmosom és kicsontozom, lesózom mindkét oldalán, majd egy kicsit kiklopfoltam. A pác hozzávalóit összekeverem és a húsokat mindkét oldalukon alaposan bekenem. Folpackkal letakarom és beteszem a hűtőbe 4 órára. Ezt követően fel a forró grill rácsra, had szokja. Ha szép barna lehet enni. :)

Köretként szeletelt krumplit és kockázott bacont csomagoltunk egybe alufóliába és a hús mellett kisütöttük, valamint készítettünk még sült hagymát szintén alufóliába.

Sajnos a kész húsokról nem készült kép, mert besötétedett mire elkészült.
Pácolt tarja

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése