2012. október 5., péntek

Pizzás csiga

Pizzás csigát készítettem az itt található recept szerint (kis változtatással) amit Anita ajánlott a figyelmembe. Kevertem, "pizzakrémet" magamnak, így szerintem sokkal jobban hajazott egy pizzára.
Pizzás csiga


Hozzávalók:

Tésztához:

1/2 élesztő
50dkg liszt
1 púpos evőkanál tejföl
2 ek. olaj
2,4 dl víz
1 csapott ek. só
1 kk. cukor

Töltelékhez: 20dkg gépsonka, 15-20dkg trappista sajt, paradicsom püré vagy sűrűbb paradicsom lé, só, bors, friss fűszerek: oregánó, bazsalikom, petrezselyem, majoranna, rozmaring.

Elkészítés:

A tészta hozzávalóit Én kézzel gyúrtam össze, de kenyérsütőbe is be lehet tenni dagasztó funkcióra.
A töltelék elkészítettem amíg a tészta kelt. A friss fűszereket felszeltem apróra és a paradicsom léhez kevertem, sóztam, borsoztam és jól összekevertem. Ha nagyon savanyú a paradicsom lé, lehet egy kicsit cukrozni is.
A tészta kelését követően ketté vágtam, gyúrtam rajta még párat és mindkét részét téglalap alakúra nyújtottam, megkentem a házi készítésű pizzaszósszal, majd kockára vágott sonkával, és egy kevés reszelt sajttal megszórtam( 10 dkg). A betöltött tésztát feltekertem jó szorosan, majd két ujjnyi vastag szeleteket vágtam. A csigákat egy sütőpapírral kibélelt tepsire raktam, némi oldaltávolsággal és a maradék sajttal megszórtam a tetejüket. 200°C-os előmelegített sütőben 20-30 percig sütöttem őket.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése