2012. december 22., szombat

Mackó tészta

Mézeskalács helyett idén mackó tésztás kalácskák készültek. Finom lett, mézeskalács fűszerkeverékkel és citrom héjjal ízesítettem. A receptet a nővéremtől kaptam, Ő pedig egy gyermek újságból szerezte. Gyakorlatilag a mézeskalács tökéletesen helyettesíthető vele. Ebből a tésztamennyiségből két sütőtepsivel tudtam kisütni.

Jövőre szerzek egy ilyen kiszúrót, mert ez nagyon menő :)

Mackó kalács



Hozzávalók:

50 dkg liszt
15 dkg porcukor
2 cs vaníliás cukor
2 ek. tejföl
2 kk. sütőpor
2 egész tojás
15 dkg margarin
fűszerek, mint például ánizs, fahéj, szegfűszeg, 1 citrom héja, mézeskalács fűszerkeverék.

Írókához:
20 dkg porcukor (soknak tűnhet, de nem sok)
1 tojás fehérje
1 ek. citromlé

Elkészítés:

A tészta hozzávalóit összegyúrtam, majd rögtön kinyújtottam és kiszúrtam a kívánt formákat.
Előmelegített sütőben 20 perc alatt megsütöttem, kapott egy enyhe barna színt. Íróka készítésnél elkezdtem robotgéppel verni a habot, majd miután már habosodott hozzá adtam 1 kanál citromlevet, aztán kis adagokban a cukrot is. Miután kihűlt a tészta íróka segítségével :)mintákat rajzoltam. A megmaradt írókákból habcsókot lehet készíteni.
Sütés előtt


Sütés után




Habcsókok :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése