2012. december 15., szombat

Töltött paprika

Töltött paprika



Hozzávalók:

Léhez:
1 liter paradicsom lé
fél liter víz
5-6 levél friss bazsalikom
bors
babérlevél
1 ek. cukor


Gombóchoz:
1-1,5 bögre rizs (nyersen)
0,5 kg darált sertés lapocka

bors
majoranna
2 gerezd fokhagyma
1 kis fej vöröshagyma
2 tk. pirospaprika
3 tojás

5 Tölteni való paprika

Elkészítése:

Először a paprikák töltelékét készítettem elő. A vöröshagymát lereszeltem, a fokhagymát kinyomtam és hozzáadtam őket a húshoz, majd fűszerezve jól átgyúrtam. Fontos, hogy a tölteléket egy kicsit túlfűszerezzük, mert veszíteni fog ízéből főzés közben. A rizst a tojásokkal nyersen dolgoztam bele, mert 1 óra alatt bőven megfő.
Egy nagy fazékba feltettem főni a vizet és a paradicsomlevet egybeöntve, fűszerezve. Miután felforrt a betöltött paprikákat belehelyeztem a lobogó paradicsomlébe. A maradék húsból gombócokat formáztam és óvatosan beletettem őket is a lébe. Fedő alatt fél órát főztem , majd fél órát fedő nélkül. A berántása fakultatív, mi nem szoktuk, mert jól besűrűsödik 1 óra alatt, ha nem teszi akkor tovább főzöm. Friss puha kenyérrel ettük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése