2012. december 11., kedd

Sült Túrótorta

A receptet itt találtam. A tésztája egy kicsit szenvedős volt, de megérte. A tészta gyúrás közben morzsálódott és nem állt össze, be kellett dugni egy 5-10 percre a mélyhűtőbe. Sajnos én mindig így járok a vajas tésztákkal. Ezt követően a tészta formába rakása is némi nehézséget okozott, de megoldódott a probléma végül. Egyébként ezt leszámítva nagyon egyszerűen elkészíthető és nagyon finom.

Sült túrótorta



Hozzávalók:

Tésztához:

50 g porcukor
100 g vaj vagy sütőmargarin
150 g finomliszt

Töltelékhez:

500 g túró
90 g finomliszt
80 g porcukor
400 g tejföl
1 citrom héja
fél citrom leve
2 db tojás
2 csomag vaníliás cukor
2 dl tej vagy tejszín

Elkészítése:

A tésztához valókat összegyúrtam és betettem a hűtőbe pihenni. Közben a töltelékhez valókat is összedolgoztam robotgéppel. A tésztát kinyújtottam és bele szabtam a kör alakú sütőformámba, aztán betettem a sütőbe elősütni kicsit (mert a recept ezt kívánta). Na itt kezdődött a probléma :D . A torta forma széléről a tészta bele esett a közepébe a melegtől. Nagyon boldog voltam tőle, szóval kivettem és a beesett tésztát( mivel elég képlékeny lett) felkentem a forma szélére és egyből beleöntöttem a folyékony tölteléket mérgemben. Legközelebb nem lesz ilyen tészta elősütögetés, mert úgyis 1,5 órát kell sütni, és annyi idő alatt bőven meg tud sülni a széle is...
Szóval a lényeg, hogy 190°C-on 1,5 órát sütöttem kb. és isteni finom lett. A sütés után 1 órát hűlt a spájzba. Nyáron friss gyümölcsökkel is nagyon jó lehet.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése