2012. december 26., szerda

Zserbó

Ezt a receptet használtam. Nagyon finom lett, szerencsére nem száraz. Apukám házi kajszi lekvárja és az általam pucolt dió tette igazán finommá, és persze az, hogy nagy örömmel sütöttem. :)
Normál gáztepsi méretű sütemény lett belőle.


Zserbó



Hozzávalók:

Tésztához:

85 dkg liszt
1 kk. sütőpor
60 dkg margarin
12 dkg cukor
3 tojás
2.5 dkg élesztő
2.5 dl tej

Töltelékhez:

1 üveg kajszi lekvár


50 dkg darált dió
30 dkg porcukor

Bevonathoz:

2 tábla étcsokoládé
1 ek. margarin

Elkészítése:


Kevés tejben egy kis cukorral felfuttattam az élesztőt. A lisztet a sütőporral összekevertem, a margarint beleszeleteltem, a cukrot pedig a tojásokkal kikevertem. Mindent hozzáadtam a margarinos liszthez ( a tejet fokozatosan) és jól összegyúrtam. A tésztát pihenni hagytam egy fél órát meleg helyen letakarva, majd 4 egyforma részre osztottam és az első tésztát kinyújtottam a sütőtepsimbe. A tésztát megkentem lekvárral, megszórtam a cukrozott dióval és rászabtam a következő tésztát. 





Az utolsó réteget villával átszúrkodtam, hogy ne púposodjon fel.


A rétegelt süteményt rögtön be is tettem az előmelegítetlen sütőbe. 180 C °-on kb. fél órát sütöttem. Miután kihűlt csokibevonatot készítettem a tetejére 2 tábla étcsokoládéból és egy evőkanál sütőmargarinból.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése