2012. december 27., csütörtök

Rakott káposzta

Az egyik kedvenc ételünk. :)

Rakott káposzta




Hozzávalók:

1 kg savanyú káposzta
1 bögre rizs elkészítve
1/2 kg darált hús
1 csokor friss petrezselyem
1 nagy fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
őrölt pirospaprika
1 babérlevél
olíva olaj
1 nagy tejföl


bors

Elkészítése:

A savanyú káposztát átmostam egy kicsit, mert nagyon savanyú volt... Itt jegyezném meg, hogy a legjobb a piacon kapható házi savanyú káposzta. Szerintem a bolti zacskósak valami gyors érlelésen mehetnek keresztül, mert néha olyan savanyúak és íztelenek, hogy tuti nincs közük az eredeti recepthez. Az átmosást és kinyomkodást követően egy kevés olíva olajon lepirítottam kb. 20 perc alatt.
Közben darált húst elkészítettem pörköltnek a szokott módon: A vöröshagymát apró kockára vágtam és egy kevés olíva olajban üvegesre pároltam. Hozzá adtam a darált húst, zúzott fokhagymákat, babérlevelet, sót és borsot, készre sütöttem, a végén hozzáadtam az őrölt pirospaprikát és levettem a gázról, majd összekevertem a kész rizzsel és az apróra vágott petrezselyemmel. Egy kiolajozott tepsi aljába a káposzta felét egyenletesen beletettem, majd rá a rizses-húst utána pedig a maradék káposztát. A tetejét vastagon megkentem tejföllel, és előmelegített sütőben 180C°-on 30 percet sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése