2012. december 12., szerda

Rakott kel

Rakott kelkáposzta



Hozzávalók:

1 kis fej kelkáposzta
1 bögre rizs elkészítve
1/2 kg darált hús
1 csokor friss petrezselyem
1 nagy fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
őrölt pirospaprika
1 babérlevél
olíva olaj
1 nagy tejföl
füstölt sajt

bors
2 ek. 20%-os ecet

Elkészítése:

A Kelkáposztát levelekre bontottam, de szeletelve vagy akár lereszelve is jó. A leveleket egy nagy fazékba tettem, vízzel felöntöttem, majd a léhez 2 ek. ecetet és  2 ek. sót tettem. Forrástól számított 10-15 percig főztem.
A darált húst elkészítettem pörköltként: A vöröshagymát apró kockára vágtam és egy kevés olíva olajban üvegesre pároltam. Hozzá adtam a darált húst, zúzott fokhagymákat, babérlevelet, sót és borsot, készre sütöttem, a végén hozzáadtam az őrölt pirospaprikát és levettem a gázról, majd összekevertem a kész rizzsel és az apróra vágott petrezselyemmel. Kivajazott tepsibe először káposzta leveleket tettem, majd a rizses-húst, ismét leveleket, aztán tejfölt kentem és sajtot reszeltem a tetejére. 180°C-on 30 percig sütöttem.

Rakott kel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése