2012. szeptember 10., hétfő

Dödölle fesztivál 2012.09.08

Nagykanizsán jártam, elsősorban a barátnőmet látogattam meg, csupán a véletlen szüleménye, hogy a dödölle fesztivál is pont ekkorra esett. Sokan állítják, hogy a dödölle és a gánica ugyan az, én azért ezt nem merném ennyire határozottan kijelenteni, hátha még a fejem vesztem e-miatt.
Véleményem szerint ízre ugyan az a kettő(nekem), most hogy kóstoltam dödöllének nevezett dolgot is, de látván, hogy készül, a liszt mennyiségében azért akad egy kevés eltérés, legalábbis az én gánicám és az ott látott dödöllék között. Én egy kicsit lágyabbra, ragadósabbra csinálom, míg egy bácsi az egyik standnál szinte zsemle tészta állagú dödölléket szaggatott (az övé tuti nem ragadt úgy mint az enyém szokott).



Ahány ház annyi szokás alapon itt is volt pár variáció a dödöllék fogyasztási módját illetően, lehetett enni szarvas pörkölttel, lila hagymával, fokhagymás tejföllel, medvehagymás tejföllel, és még sorolhatnám. Minden esetre jó nagy mulatozást csaptak, amely számtalan árust kicsalogatott.
Dödölle medvehagymás tejföllel

Voltak házi készítésű szörpök, mézek, faragott dolgok, kerámiák, bizsuk, textilek, levendulás dolgok...

Fesztiválozás után, közben és előtt a várost jártuk, bekukkantva egy két boltba. Benéztünk egy valamilyen szociális nem tudom milyen boltba, amolyan antikvárium és turkáló keveréke jellegű bolt volt. Találtam pár számomra érdekes használt könyvet potom pénzért (60-230 Ft).


Értékelem a régi könyveket, nem csak a képekre pazarolták abban az időben a tintát, volt szorgalmuk leírni is a miként-hogyan, arról nem is beszélve, hogy több fantáziájuk is volt, nem csak a számítógépben és a TV-ben látták a kikapcsolódást.

Körülnéztünk a Főtéren...



Látogatásom végén elmentünk a városon kívül található tóhoz. Na az volt ám a nyugalom sziget! Semmi hemzsegés, vagy zaj csak csönd és a természet. Valamint brutális mennyiségű borsmenta a nádas szélében. :)

Récék
Búvár béka :)
Kövön ülő béka
Híd a nyugalom szigetére




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése