2012. szeptember 16., vasárnap

Erős paprikák

Nemesdéd-en jártunk szüretelni. A szőlőn és a körtén kívül rengeteg erős paprikát is kaptam. Beazonosítani még nem sikerült őket pontosan, csak sejtéseim vannak a hovatartozásukat illetően.
Minőségtől függően többféle módon tettem el őket télire.



1. Mód:




Felfűzve. :)



Felfűztem őket egy cérnára, majd idővel megszáradnak. Pörköltbe, halászlébe, levesekbe ideális lesz.
Mondhatni ez a legegészségesebb módja a tartósításnak.

2. Mód:

Ecetes cseresznye paprika recept szerint eljárva(illetve ezt kiegészítve) dunsztos üvegekbe raktam őket. Ezzel a módszerrel csak a legegészségesebbeket, legszebbeket tettem el.

Hozzávalók:
1 ek só
3 babérlevél
1 ek egész fekete bors
1 ek mustármag
1 dl 20%-os ecet
1 ek cukor
1 késhegynyi nátrium-benzoát üvegenként
3 rozmaring ág

Elkészítés:

A paprikát átválogatjuk, megmossuk és szárát rövidre vágjuk.
1 liter vizet felforralunk a fűszerekkel, a végén beleöntjük az ecetet és forrón, az üvegekbe rakott, paprikára öntjük. A tetejükre késhegynyi Na-Benzoátot szórunk és lezárva hűtőtáskában hagyjuk kihűlni. A hűtőtáskára a paradicsom befőzéskor szoktam rá. Nem kell hatalmas plédekkel, párnákkal, dunyhával stb.. megrakott dunsztot készíteni, csak bepakolom a hűtőtáskába és sokáig meleg marad. A kupakok alá egy darab celofánt is rakok, szerintem így biztosabb a légmentes zárás.




 3. Mód:

A kicsit sérült, fonnyadt paprikák legideálisabb eltevési módja ha vastaghúsú paprikával összedarálva erős paprika krémet készítünk belőle. A sérült, esetleg rothadt részeket kivágtam a magokat bennhagytam ha egészségesek voltak.

Hozzávalók:
Ízlés szerint erőspaprika
vastag húsú kápia, pritamin vagy kaliforniai paprika
1 ek só 1 dl darált paprika krém keverékhez
1 kk Na-Benzoát

Elkészítés:

1dl forró vízhez 1 kávés kanál Na-benzoátot teszek, összekeverem és a dunsztos üvegeket átöblítem(kupakot rátekerve felrázom). Fontos, hogy ez a keverék forró legyen, így fejti hatását a tartósító szer. Ha kihűl mikróba meg kell melegíteni.
A paprikákat és a sót összedaráljuk és a kiöblített üvegekbe töltjük.


A paprika erősségének mértékét a Scoville-skála segítségével határozzák meg. A paprikák csípősségét a kapszaicin nevű anyag okozza. Ez a bőr hőérzékelő idegvégződéseit ingerli, különösen a nyálkahártyákon. Az eredeti eljárásban a paprikából készült oldatot cukros vízzel hígították addig, amíg a „csípést” a tesztelők (eredetileg öt kóstoló) már nem tudták érzékelni. A csípősséget a Scoville-skálán a hígítás mértéke adja meg.



Chili paprika?

Jalapeno paprika?

Cseresznye paprika! Ez nem kérdés :)



1 megjegyzés:

  1. Végre valaki, aki szereti az erős paprikákat! Engem már többször kritizáltak, hogy túl sok paprikát használok.
    Guszták felfűzve, s üvegben is. Az első chili, a harmadik egyértelműen cseresznye, a másodiknál nem vagyok biztos. Nos többszáz, ha nem ezer paprika van a világon, ezek neveit szerintem még egy botanikus sem tudja.
    Jó főzöcskézést kívánok ezekkel a paprikákkal.

    VálaszTörlés