2012. szeptember 25., kedd

Paradicsom befőzés

Még augusztus közepén történt az első paradicsom befőzős happening, aztán 2 hetente ismétlődött a termésmennyiség függvényében. Kiskoromban az ősök baromi sokat bíbelődtek vele, de én egy fél óra alatt letudtam, igaz nem vártam meg amíg rendesen besűrűsödik, de nekem így is jó.
Az alap innen ered kicsit módosítva.



A paradicsomok szedést követően alapos mosáson mentek át, majd kivágtam a hibás, sérült, rothadt, vagy csak fura részeket.Ezt követően némileg felszeltem őket csak olyan durvára.
Feltettem főni az adagot, épp csak amíg felforrt, majd átküldtem egy körre a paradicsom passzírozón. A levet ismét feltettem főni, most 10 percig forraltam. Ez idő alatt az üvegeket átmostam és sterilizáltam.

A sterilizáláshoz 1,5 dl forró vízhez egy bögrébe 1 kk nátrium-benzoátot kevertem. Ezt a keveréket a dunctos üvegbe töltöttem és a kupakját rácsavarva jól felráztam, majd átöntöttem a következő üvegbe. Ha kihűl meg kell mikrózni és mehet tovább a többi üvegbe.

A kész paradicsom levet átmertem a dunsztos üvegekbe, a kupak alá celofánt téve lezártam őket. 10 percre a feje tetejükre állítottam az üvegeket, majd egy hűtőtáskában folytatták a pihenést másnapig.

Ha esetleg a paradicsom lébe bazsalikomot vagy egyéb zöld fűszert szeretnél tenni, azt elég csak frissen vagy szárított formában a dunsztosüvegekbe tenni dunsztolás előtt.

Paradicsom lé

Paradicsom befőzés



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése