2012. szeptember 11., kedd

Tejfölös sertéskaraj

Vendégségben ettünk már ilyent többször, a Karácsonyi összejövetelek részét képezi erre felénk. Én még sosem csináltam, ezért gondoltam most megpróbálkozok vele. Szupi lett
Mexikói jellegű rizzsel ettük, ami annyit takar, hogy ugyan volt itthon mexikói zöldségkeverék, de nem sok, ezért inkább csak jellegű volt. :)

Római tálban készült, illetve az enyémet a doboza szerint Európa Tálnak hívják.Remélem a kettő ugyan az és nem írtam túl nagy baromságot.

Először is elő a régi elvvel...A római tálat beáztatom hideg vízbe úgy egy fél órára, mert azt mondták úgy kell azt.(Feltételezem valami gőzös dologgal függ össze, de ha zománcos belül, hogy csinálja aztat?!) :o

Hozzávalók:

8 szelet sertéskaraj
2 csokor petrezselyem zöld
3 gerezd fokhagyma

bors
3+2 ek. mustár
olíva olaj
1 nagy tejföl
fél petrezselyem gyökér

Elkészítése:

A húsoknak pácot készítek a következőkből: 1 csokor apróra vágott petrezselyemzöld, 3 gerezd apróra vágott fokhagyma, só, bors, 3 ek. mustár, 2 ek. olíva olaj. A páccal alaposan bedörzsölöm a husikat és a hűtőbe rakom őket 2 órára pihizni. Ha kipihenték magukat és jól beszívták a pác isteni zamatát akkor belepakolom őket a római tál aljára és megszórom őket az apróra kockázott petrezselyem gyökérrel. Ez követően egy nagy tejfölt összekeverek 2 ek. mustárral és jól nyakon öntöm őket, ráteszem a tetőt és mehet a sütőbe. 180°C sütőben 45-60 percig sütöttem. A másik csokor petrezselymet pedig nagyon apróra vágva tálaláskor szórom a tetejükre, mert úgy nagyon fincsi! :)
Pácolt husik
:)

Természetesen a tejfölt azért elkentem :)

Tejfölös sertéskaraj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése