2012. november 10., szombat

Juhtúrós Pogácsa

Limaránál láttam ezt a receptet, egyetlen bökkenő volt, hogy a boltban a finomliszt helyett sikerült 2 kg réteslisztet vásárolni. Hát gondolkodtam, hogy elkészítsem-e vagy sem, de aztán gondoltam mi bajunk lehet? Rétes lisztet amúgy is rendszeresen használok, csak nem "tisztán".
Végül azért jó lett, de biztatnék mindenkit az eredeti receptre, bár a mi szájízünknek még egy kis só jól jött volna.
Juhtúrós pogácsa




Hozzávalók:

 40 dkg finomliszt
20 dkg rétes liszt
25 dkg vaj vagy margarin
1 tojás
25 dkg juhtúró
4 tk. só
kb. 3 dl tejföl
1 zacskó szárított élesztő
csipet cukor

kevés sajt a pogik tetejére és 1 tojás a kenéshez

Elkészítése:

A hozzávalókat egy az egyben összedolgoztam, egy jól gyúrható tésztává, majd fóliába csomagoltam és betettem a hűtőbe egy éjszakára(minimum 3 óra). Lisztezett deszkán ujjnyi vastagra nyújtottam, tetejét becsíkoztam, majd pogácsákat szaggattam belőle. Sütőpapírral bélelt tepsire rakosgattam őket, és hagytam pihenni kb. 30 percet. Lekentem tojással és megszórtam sajttal őket. 200 °C -os előmelegített sütőben sütöttem 20 percig őket.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése