2012. november 19., hétfő

Tyúkhús leves kuktában

Kaptam konyhakész házi tyúkot apukáméktól. A tyúkok főzési ideje néha a marhával vetekszik ezért szerencsésebb kuktában próbálkozni. Mivel a kuktám nem túl nagy ezért némi trükköt kellett alkalmaznom.
Tyúkhús leves




Hozzávalók:

tyúk alkatrészek (nyak, farhát, szárny, belsőségek)
1 csokor petrezselyem zöld
1 kisebb karalábé
1 szál petrezselyem gyökér
6 szál sárgarépa
2 db kisebb vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
2 db babérlevél
2 szem krumpli

bors
(remélem nem maradt ki semmi)

Elkészítése:

A húsokat feltettem főni sóval, borssal, karalábéval. Miután felforrt és lehaboztam rátettem a tetejét és lezártam. Kuktában kb. 1-1,5 órát főztem, ezt követően levestől, mindenestől áttettem egy nagy lábosba és minden zöldséget hozzáadtam, felöntöttem még vízzel, újra fűszereztem és főztem addig amíg a répák megpuhultak (~ fél óra). Gyakorlatilag el is készült, a hús finom omlós lett, és gyönyörű gyöngyöcskék sorakoztak a leves tetején.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése