2012. november 20., kedd

Kacsa sült

Még sosem készítettem kacsát, de már rég szerettem volna.
Római tálban készült, sörrel, almával..
Kacsa sült



Hozzávalók:

1 egész kacsa
4 db alma
2 db lila hagyma
10 gerezd fokhagyma
1 csomag bacon szalonna
4 ág friss kakukkfű
5 szál majoranna
1 csokor petrezselyem zöld
csipet kömény mag

bors
2 dl sör

Elkészítése:

Előtte este előkészítettem:
Lesóztam, borsoztam, a mellét szalonna csíkokkal és fokhagymával megtűzdeltem. A pocakját tele raktam durvára vágott almával, petrezselyemmel, lila hagymával és fokhagymával. Ezt követően körbetekertem folpackal az egészet és beraktam a hűtőbe pihizni.

Másnap délután (mert mi akkor főzünk:) ) elővettük a római tálat és jól beáztattuk egy fél órára hidegvízbe. Az áztatást követően tál aljába ment egy kis lila hagyma, alma és 2 dl sör, majd TÁS némi durvára tépett zöld fűszerrel. (tudtátok, hogy az almának, krumplinak és hagymának ugyan olyan íze van befogott orral?:) )
A fűszerezést követően zárt római tálban bekerült a sütőbe 200°C -os hőmérséklet mellett 1 órára.
Az idő lejártával levettük a tál tetejét és grill fokozatra kapcsoltuk a sütőt légkeverés mellett 180°C-on. A kacsát 10 percenként meglocsoltuk a szaftjával, körülbelül még fél órán keresztül sült az egyik oldalán, majd még fél órát a másik oldalán is pirítottuk. Belül finom omlós, kívül ropogós húst kaptunk. Burgonya pürével és hagymalekvárral tálaltam, valamint a csatni is előkerült a hűtőből. :)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése