2010. október 19., kedd

Bolognai szósz

Sokáig azt hittem ,hogy bolognai mártást nehéz csinálni,sokáig tart elkészíteni,vagy biztos valami extra összetevő kell bele.Igazából minden a fűszerezésen múlik és szerintem legalább olyan jó ízt el lehet érni mint a porral.Nem akarom fényezni ezt a receptet ,annyival különbözik a portól ,hogy tudod mi van benne(nekem ez fontos),és kb 10 percel tovább tart ,mint beleönteni egy zacskó port ,amiben biztos több összetevő van mint ami rá van írva.Egyszer találtam neten egy főzős honlapot ahol videót készítettek arról ,hogyan kell PORBÓL bolognait készíteni.Kérdem én minek erről videó amikor rá van írva a zacskóra?:D Kicsit kiakadtam és ekkor kezdtem el receptet keresni.
Hozzávalók:
(500 g húshoz)
500 g sertés darált hús (comb vagy lapocka)
2 szál sárgarépa
2 gerezd fokhagyma
4 paradicsom vagy ennek megfelelő mennyiségű sürítmény,konzerv paradicsom vagy paradicsom lé

delikát
4 szórás őrölt bors
1 kiskanál rozmaring
1 kiskanál kakukkfű
1 kiskanál majoranna
2 teáskanál oregáno
2 teáskanál bazsalikom
1 kissebb egész babérlevél
cukor(én 2 teáskanállal raktam)
oliva olaj (másik is jó)
fél deci vörösbor
worchester szósz (elhagyható)
1 teáskanás őrölt fűszer paprika

Elkészítés:
A hagymát apró kockákra vágom,a répát lereszelem és kevés olajon megdinsztelem őket.Ezt követően hozzá rakom a darált húst és befűszerezem(cukor kivételével),hozzá adom a szeletelt paradicsomot,a fűszer paprikát,a szeletelt fokhagymát,a vörösbort és fedő alatt 10 percig főzöm kevergetés mellett és a víz folyamatos pótlásával.Ha átfőtt a hús akkor worchester szósszal és cukorral "beállítom" az ízét.Erre azért van szükség ,mert a bolti paradicsomnak így télen nincs íze(most már nyáron sincs azt tapasztalom,és a vitaminok jelenlétéről is kétségeim vannak...), valószínűleg házi érett paradicsomnál ez nem szükség.

Tipp:
  • Friss fűszerek (bazsalikom,petrezselyem) hozzáadásával tálaláskor még jobban fel lehet dobni az ízét
  • Aki szereti a gombát vagy az oliva bogyót azt is lehet hozzá rakni főzés közben vagy az olivát a végén
  • A paradicsom héját le szoktam húzni úgy ,hogy megmosom őket,vágok rajtuk két X-et és bedobom a tészta főző vizébe amikor forr 1-2 percre.Ha kiveszed szinte levetkőznek maguktól és fel lehet szeletelni
  • A maradék szószt le szoktam fagyasztani,egy nehéz nap után csak kiolvasztom és tésztát főzök mellé vagy jó lesz majd a lasagne-ba.
Bolognai spagetti

2 megjegyzés:

  1. Ez egész jól néz ki, most megtudnám enni :) ki fogom próbálni a recepted, de én az olivát elhagyom, nem tartozik a kedvenceim közé :D Klassz a blogod!
    jöhet pár süti recept is ;)

    Di4

    VálaszTörlés
  2. Szia!Igyekszem naponta bővíteni a recepteket,nem sokára jönnek a sütikék is:)

    VálaszTörlés