2010. október 18., hétfő

Tárkonyos tejszínes csirkeragu leves

Ez egy nagyon ízletes,magyaros,laktató leves. Általában ha ilyent készítek nincs szükség második fogásra ,mert mindenki szed belőle két adagot és elég laktató is.
Hozzávalók:
2-3 szál sárgarépa
1 szál petrezselyem gyökér
Friss petrezselyem levél
1 közepes vöröshagyma
2-3 gerezd fokhagyma
csirke mell filé kockázva vagy
csirkeaprólék (Én két szárnyból,farhátból,nyakból,esetleg egy combból szoktam)
delikát

főzőtejszín
tárkony
bors
majoranna
babérlevél
lehet még bele tenni gombát és cukorborsót is

Elkészítés:
A zöldségeket megtisztítom,a répákat és a petrezselyem gyökeret tetszés szerinti méretre vágom(Én olyan 2 centisekre szoktam). A húst felrakom főni sós-delikátos vízbe. Ha felforrt kb. 5 percig barna hab fog távozni a húsból,ezt egy szűrővel le kell szedni.A habolást követően tegyük takarék lángra,úgy hogy éppen csak mozogjon. A hagymát és a fokhagymát egészben beleteszem majd a zöldségeket, sózom, delikátozom. Ilyenkor adok hozzá leves kockát,borsot,majorannát,babérlevelet és tárkonyt.A hús puhulásáig kell főzni a levest ami a csirke korától függ(Bolti csirkénél én egy órát szoktam). Csak csirkemell esetében a zöldségeket teszem fel főni elöbb,majd az utolsó 20-30 percben adom hozzá a csirkemellet. Ha elkészült lassan beleöntöm a tejszínt és esetleg egy kis vizet még ha nagyon elfőtte a levét ,valamint egy kevés tárkonyt.Újra forrás után kész is.Citromlével,tárkonyecettel lehet tálalni.
Tárkonyos csirkeragu leves

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése