2010. október 15., péntek

Zúza Pörkölt

Én kevésbé,de a párom nagyon szereti a zúza pörköltet így megszoktam csinálni a kedvéért,és természetesen én is eszek belőle.

Hozzávalók:
500g zúza
2 nagy fej vöröshagyma
1-2 gerezd fokhagyma
só esetleg egy kis delikát
bors
pirospaprika
babérlevél
0,5-1 dl vörösbor(elhagyható)
olaj vagy zsír

Elkészítése:
A hagymákat és a fokhagymát felaprítom kis kockákra,felrakom egy kis olajjal vagy zsírral pirulni amíg üveges nem lesz.Ezt követően hozzáadok a 3-4 kiskanál pirospaprikát ,elkeverem, hogy az olaj feloldja és kevés vizet valamint a felkockázott zúzát hozzá öntöm.Ízlés szerint fűszerezem sóval,borssal,babérlevéllel,vörösborral,delikáttal.
Forrástól számított 1,5-2 órán át főzöm(fedő alatt szoktam ennyi ideig),majd tálalhatjuk rizzsel, petrezselymes burgonyával,tésztával,nokedlivel.
A párom egyedi módon krumplipürével szereti ezért nem sok levet szoktam hagyni a pörköltnek.
Zúza pörkölt




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése