2010. november 1., hétfő

Gesztenye és Sült tök szezon

Múlt este sütöttem idén először tököt és gesztenyét,de valószínűleg még sort kerítek rá a tél folyamán,nagyon jól sikerültek,jó friss volt mindkét alapanyag.
Gondoltam megosztom veletek,hogy én miként készítem ezeket bár ahány ház annyi szokás.

Sült gesztenye:
A gesztenyéket megmosom és engedek egy tálba vizet.Egyenként mindegyik tetején ejtek egy vágást száliránnyal ellentétesen,vágás után megy a vízbe.Ha kész vagyok kimerem a vízből a gesztenyéket egy tepsibe és berakom az előmelegített 180-200 fokos sütőbe,kb. 20-30 percre,de 10 percenként kiveszem és rázok rajta párat.20 perc után érdemes kóstolni.A sütési idő attól függ leginkább ,hogy mennyire friss a gesztenye.Tökkel együtt szoktam sütni ,így energia takarékosabb :).
Az eredmény a képen látható :).
Gesztenye

Sült tök:
A tököt héját alaposan megmosom,akár szivaccsal vagy kefével is ,mert mi megszoktuk enni azt is.
Ketté vágom,kiszedem a belsejét és kis cikkekre vágom,ha vastagok a cikkeket is be lehet kicsit vagdosni.
A cikkeket egyenként lekenem vékony rétegben mézzel(nem lesz méz ízű).Sütőpapíron szoktam sütni így nem kell áztatnom a lesült tök miatt a tepsit.
Ha friss 180-200fokos sütőben 30-40 perc alatt készre sül.

Tök

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése