2010. november 20., szombat

Tejfölös uborkasaláta

Az éttermekben ahogy megfigyeltem a tejfölös uborka saláta annyit takar ,hogy a sós uborkára rátesznek egy kanál tejfölt.Én jobb szeretem a leírtak szerint elkészítve.

Hozzávalók:
1 szál kígyó uborka vagy fürtös uborkák
1 gerezd fokhagyma
fél vagy 1 pohár tejföl
1 evőkanál ecet (10%)
1 kiskanál cukor
őrölt piros paprika

Elkészítés:
Az uborkát meghámozom,legyalulom,besózom és állni hagyom egy 15-20 percig ,hogy levet engedjen.Ha letelt az idő az uborkából kinyomkodom a levet,arra nincs szükségünk.Öntök rá egy evőkanál ecetet,egy kiskanál cukrot,1 gerezd fokhagymát rányomok, majd végül hozzá adok 0,5-1 pohár  kis tejfölt és ismét jól elkeverem.Megszórom a tetejét egy kevés piros paprikával és tálalásig a hűtőbe rakom.Krumplis tésztához,paprikás krumplihoz sokszor esszük.

Tipp:
  • Ha van otthon paprika akkor egy keveset hozzászelek az uborkához,úgy még finomabb.:)
Uborka saláta

1 megjegyzés:

  1. Imádom az uborka salátát. Én cukrot nem szoktam hozzá adni, de a többi stimmel.

    VálaszTörlés